Галицький Автомобільний Клуб
«Grand Prix Truskavets»Ралі «Зимові Вершини 2018»Ралі «Ворота України», «XV ралі Галіція»«Львівський стандар 2017»«Львівський стандар 2017»«Бескид 2017»«Grand Prix Truskavets»«Зимові Вершини 2017»

II ЕТАП ЧЕМПІОНАТУ УКРАЇНИ З КІЛЬЦЕВИХ ГОНОК
«VІ Гран-прі Львова»

20-22 вересня 1996 року
Львів

Документи

"Гран Прі Львова" вчора, сьогодні, завтра.(для ЗМІ)

Сьогодні, коли виповнюється 65 років першому міжнародному автомобільному змаганню "Гран Прі Львова" (1931 рік), час пригадати, як це починалось.

У 1897 році вузенькими вуличками старовинного Львова прогуркотіло перше авто. Власником новенького "Берц Вікторіа" був піонер видобування нафти у Галичині інженер Казімеж Одрживольські. А вже на початку 1907 року у Львові було засновано громадську організацію - Галицький Автомобільний Клуб (ГАК) - один з найстаріших в Європі. ГАК був визнаним членом Австрійського Автомобільного Клубу та мав свою філію у Кракові. У 1923 році львів'яни вперше на власні очі побачили автоспорт - через місто проходив маршрут ралі. Це видовище склало незабутнє враження: здавалося, що ціле місто раптово "захворіло" на автоспорт. І от 8 вересня 1925 року у Львові відбулися перші галицькі автомобільні перегони. В ті часи такі змагання мали досить специфічний вигляд. Спеціальних спортивних та гоночних автомобілів було досить мало, і тому більшість водіїв пристосовувала для змагання звичайні конструкції. Для проведення змагань підбиралася ділянка більш-менш ріної дороги за межами міста (асфальта ще не було!), яка приводилася у пристойний вигляд (прибиралося сміття та вирівнювалися узбіччя), і траса перегонів вважалася готовою. Учасники змагань по черзі брали старт, і боротьба між ними здійснювалась через хронометристів, що порівнювали час проходження вибраної ділянки. Для перших львівських перегонів було пристосовано ділянку траси довжиною десять кілометрів. Для переможця було підготовлено спеціальний приз - старовинну чашу, яку до початку перегонів демонстрували мешканцям Львова у вітрині готелю "Жорж".

Отриманий у 1925 році досвід не пройшов даремно, наступного року трасу було впорядковано більш докладніше, встановлено трибуни для глядачів. Вперше для точного вимірювання часу було використано електричний хронометр.

У 1927 році на Львівщині було проведено декілька автомобільних змагань, в тому числі ралі і так звані гірські перегони. У традиційному (вже третьому!) заході на стрийській дорозі, що цього разу відбувався влітку, не менш традиційно став переможцем Ліефельд, який у 20-кілометрових перегонах розігнав свій "Аустро-Даймлер" до 130,5 км/год. Зміни, що відбулися фактично останні перегони на стрийській дорозі.

Забезпечити безпеку змагань на двадцятикілометровому відрізку дороги, де учасники пересуваються з середньою швидкістю півтори сотні кілометрів на годину, і зберегти при цьому видовищність, було практично неможливо. Тому організаційний комітет почав реалізацію нового проекту, що давно вже обговорювалося, - перенесення перегонів безпосередньо до міста Львова.

Проведення змагань вулицями міста мало цілу низку незаперечних переваг, але вимагало бездоганного вибору дистанції і зразкової організації кожного елемента заходу. Серед багатьох варіантів вуличної траси, які розглядалися, найкраще всім вимогам відповідав так званий "львівський трикутник", тобто вулиці Пелчинського (Вітовського), Стрийська та Кадецька (Гвардійська). Крутий підйом (вул. Стрийська)від площі Івана Франка до монументу, крутий узвіз (вул. Гвардійська)та довга пряма з поворотами великого радіуса надавали цій трасі своєрідного незабутнього характеру, що поєднував елементи поширених на той час гірських перегонів та кільцевих змагань. Завантаження двигуна на підйомі, гальмівної системи спуску і максимальна швидкість на прямому відрізку вимагали відмінної підготовки автомобіля та доброї фізичної кондиції - від гонщика. Довжина одного кола складала 3041 м. Старт перегонів подавався завжди з місця, де зараз розташований фонтан перед входом в паре з вулиці Вітовського. Всі автомобільні перегони серії Гран Прі, що відбулися у Львові, проходили на "льівському трикутнику".

1930 рік. Перший Гран-Прі міста Львова

Згідно діючих технічних вимог всі автомобілі були розділені на три класи: гоночні, спортивні та туристичні. Переможцем першого заїзду серед туристичних автомобілів стала Марія Козмянова (Польща) на трилітровому "Аустро-Даймлері". Вдругому заїзді - гоночних автомобілів - Хенрик Ліефельд (Польща) на "Аустро-Даймлері". У третьому заїзді - серед спортивних автомобілів - найкращим став Тадеуш Сколімовський (Польща).

1931 рік. Другий Гран-Прі міста Львова

Між Першим та Другим Гран Прі Львова траса змагань була старанно відремонтована, в багатьох місцях перекладено бруківку, трамвайну колію на Пельчинській залили цементним розчиином та ін. Гран Прі міста Львова було включено у календар міжнародних автомобільних змагань, нашими перегонами зацікавилися провідні гонщики з усіх країн Європи.

В заїзді туристичних автомобілів, що став вже класичним заїздом "підтримки" головних змагань, перше місце знов виборола Козмянова. Серед гоночних автомобілів - Ганс Штук фон Віліц (Німеччина)на "Мерседес-Бенц ССК" з семилітровим двигуном.

1932 рік. Третій Гран-Прі міста Львова

Всесвітня економічна криза значно знизила зацікавленість автомобільним спортом, але львівські перегони вже здобули певний авторитет, і знову у місті Лева зібралися аси керма. Цього разу абсолютною зіркою був Рудольф Караччіола (Німеччина) на "Альфа Ромео 8Ц".

Найкращим серед учасників заїзду спортивних автомобілів виявився відомий гонщик з Чехословаччини - Флоріан Шмідт на "Бугатті".

Враховуючи складне економічне становище і зростання у місті кількості безробітних, оргкомітетом було прийнято рішення про перерахування всіх прибутків від проведення Гран Прі міста Львова у спеціальний фонд боротьби з безробіттям.

1933 рік. Четвертий Гран-Прі міста Львова

Ці перегони залишили найбільше спогадів у світовій літературі про автоспорт. Рівень Гран Прі міта Львова визнаний всіма центрами автоспорту, і тому не дивлячись на те, що він був найсхіднішим у серії перегонів Гран Прі, тут, як завжди, зібралась еліта європейських перегонів. Переможцем у класі понад 1,5 літра став Еужен Бйорнстад (Норвегія) на "Альфа Ромео". У класі до 1,5 літра перемір П'єр Вейрон (Франція) на восьмициліндровому "Бугатті 51А"

Гран Прі Львова - чи не єдині перегони, що проходили вулицями міст Європи і де не загинула жодна людина ні серед глядачів, ні серед гонщиків. Цей факт є вичерпною ілюстрацією не тільки організаційного рівня змагання, але й дисциплінованості мешканців міста Львова.

Гран Прі Львова - одна з найбільш невідомих сторінок європейської історії автомобільного спорту. Відродження традицій проведення кільцевих перегонів на Гран прі міста Львова - найкращий доказ наших здобутків на шляху до загальноєвропейської спільноти. Адже хто сьогодні не пам'ятає минулого, той приречений на відсутність майбутнього...

1995 рік. П'ятий (Перший) КЕМЕЛ Гран-Прі міста Львова

У 1995 році Галицький Автомобільний Клуб відновив проведення кільцевих гонок у Львові. Для цього було обране місце, яке найбільше відповідало сучасним вимогам до тимчасових кільцевих трас, прокладених вулицями міста. Завдяки проведеним організаційним заходам та отриманому у Автомобільної Федерації України права на проведення змагання - етапу Чемпіонату України ФАУ з кільцевих гонок, виникла можливість залучити до вступу у "Першому (П'ятому) КЕМЕЛ Гран Прі міста Львова" найкращих водіїв України.

1996 рік. Шостий Гран-Прі міста Львова

Враховуючи досвід 1995 року, при підготовці до "VІ Гран Прі Львова" організаторами було проведено великий комплекс робіт: - по розширенню кола учасників змагань; - по ремонту та відновленню дорожнього полотна траси "Галрінг"; - по розробці власної системи електронного хронометражу; - по вдосконаленню системи забезпечення безпеки глядачів та учасників; - по організації забезпечення глядачів та учасників харчуванням та іншими послугами під час змагання.

У 1997 році відбудеться декілька історичних подій, пов'язаних з автомобілем у Львові: 100 років першій появі автомобіля у Львові; 90 років утворенню Галицького Автомобільного Клубу.

Враховуючи зацікавленість потенційних учасників змагань, історичні традиції та організаційні можливості, організатори "Гран Прі Львова" планують проведення міжнародних автомобільних змагань, зареєстрованих у спортивному календарі Міжнарожної Автомобільної Федерації, для цього необхідно провести ряд заходів по розвитку траси "Галринг" з приведенням її у відповідність до вимог Міжнародної Автомобільної Федерації до тимчасових кільцевих трас, а саме: - збільшення довжини траси до 2100м; - вдосконалення системи електронного хронометражу; - продовження формування професійної суддівської бригади; - організація системи сервісу для глядачів і учасників; - створення соціальної інфраструктури.